Haastamme koko kansan tietoisen hengittämisen haasteeseen helmikuun ajaksi!

❆ OTA OSAA HAASTEESEEN – luo itsellesi mielenrauhaa ja tasapainoa!

Tietoisessa hengityksessä käännät mielesi seuraamaan hengitystä kehossasi, tuntien sen eri kehon osissa. Miltä hengitys tuntuu vatsassa, rintakehässä, nenän alueella? Tietoinen hengittäminen on helppo tapa kohentaa keskittymiskykyä ja auttaa kehoa tasapainoon. Välineet kulkevat aina mukana! Vaikka bussipysäkillä tai tiskatessa voit pitää huomion muutaman minuutin kerrallaan hengityksessä

Päivittäinen haaste:

1. helmikuuta – 1min tietoinen hengitys
2. helmikuuta – 2min tietoinen hengitys
3. helmikuuta – 3min tietoinen hengitys
… jne…
28. helmikuuta – kokoonnumme Jooga- ja Hyvinvointila Kehräämöön rauhoittumaan yhdessä 28 minuutin mittaiseen tietoisen hengittämisen harjoitukseen. Ruhmässä harjoituksen vaikutukset moninkertaistuvat.

❆ INNOSTUITKO AJATUKSESTA?

Oman harjoituksen lisäksi voit osallistua haasteeseen postaamalla kuvan someen tagilla #hengityshaaste2019. Otathan kuvan ennen tai jälkeen harjoituksen, älä sen aikana 😉

Olet tervetullut osallistumaaan Helmikuun Hengityshaaste -kampanjaan järjestämällä ryhmän omalla paikkakunnallasi, työpaikallasi, koulussasi tai vaikka kotonasi.

❆ MIKSI LOIMME HAASTEEN:

Haluamme innostaa koko kansan tutustumaan ensisijaiseen, aina mukana kulkevaan hyvinvointijärjestelmäänsä – hengitykseen!

Elämämme on usein kiireistä. Kiireessä emme huomioi hengitystä, ja hengitys muuttuu pinnalliseksi. Pinnallinen hengitys lisää kiireen tuntua, koska se nostaa stressitasoa – tämä olisi tarpeellista, jos eläisimme ympäristössä, jossa meidän pitäisi suojautua villipedoilta ja hyökkääviltä heimoilta – mutta nykyelämässä useimmat tarvitsevat stressitasojen laskemista.

Tietoinen hengitys luo yhteyttä omaan hengitykseen ja kehoon. Se miten hengität, vaikuttaa mielesi ja kehosi tilaan ja vastavuoroisesti kehosi ja mielesi vaikuttaa hengitykseen. Hengityksen avulla voit elämäsi matkalla siirtyä matkustajan istuimelta kapteenin paikalle. Hengityksessä on linkki pysähtyä tähän hetkeen, mikä on juuri nyt. Kun palaamme hengitykseen uudelleen ja uudelleen, keskittymiskykymme kehittyy.

❆ HUOMIOI OMAT RAJASI:

Jos et ole tehnyt tietoisia hengitysharjoituksia aiemmin, muistoja, ajatuksia ja tunteita – niin hyviä kuin huonoja – saattaa nousta pintaan. Tämä on täysin luonnollista. Mikäli harjoitus alkaa rauhoittamisen sijaan ahdistaa, niin on parempi keskeyttää, ja koittaa huomenna uudelleen. Lähesty harjoituksia rauhallisesti ja lempeästi, itseäsi kuunnellen. Jos sinulla tulee kysyttävää aiheeseen liittyen, voit laittaa meille sähköpostia info@kehraamo.fi

❆ HELMIKUUN HENGITYSHARJOITUKSET:

Julkaisemme somesivullamme ja tämän tapahtuman kommettiketjussa viikoittain ohjeita eri joogaperinteiden hengitysharjoituksiin. Hengityshaasteen aikana opit Kehräämön joogatunneilla niksejä, joilla tietoinen hengittäminen helpottuu. Eri joogalajeissa on omat kultaiset harjoituksensa, jotka kaikki vievät kohti samaa päämäärää; tietoinen hengittäminen rauhoittaa kehon ja mielen.

#hengityshaaste2019