Kehräämö kasvaa, ja tervetuliaiseksi uudet opettajamme haluavat tarjota Sinulle näytetunteja tunneistaan! Voit osallistua tunneille ilmaiseksi, ja jättää tunnin jälkeen palautetta. Paikan tunnille voit varata täältä.

Sanja Romppainen

Aloitin polkuni joogan parissa vuonna 2006 hathajoogalla ja myöhemmin astangajoogalla. Tuolloin jooga ei jäänyt vielä vakituisesti elämään. Myöhemmin palasin astangan pariin, jota tein hetken aikaa hyvin säännöllisesti. Koin kuitenkin kaipuuta, johonkin toiseen harjoitukseen, jonka myötä alkoi kokeilu eri joogamuotojen parissa. Ensimmäisen kundaliinijoogatunnin jälkeen tuli varmuus oman joogamuodon löytymisestä ja joogasta tuli hyvin nopeasti elämäntapa. Nyt olen opettanut kaksi vuotta säännöllisesti ja virallisen sertifikaatin kundalini research instituutista sain vuonna 2018.

Ma 17.12. Kundaliinijooga klo 17:00-18:30

Kundaliinijooga on monipuolisten, kehoa ja mieltä voimistavien ja tasapainottavien harjoituksien aarreaitta. Harjoitukset vaihtelevat tunnista toiseen keskittyen aina johonkin teemaan, kehon ja mielen osa-alueeseen. Kaikki harjoitukset puhdistavat kehoa, auttavat aineenvaihduntaa ja vahvistavat hermostoa. Energia lähtee liikkeelle ja pääsee korjaamaan sitä, mikä kehossa korjausta vaatii. Mieliala kohoaa ja näkökulma jokapäiväiseen olemassaolon taisteluun saattaakin muuttua! Varunan kundaliinijooga on Kundaliinijoogaa Yogi Bhajanin opetusten mukaan®

Pasi Viitala

Ti 18.12. EnergiSoiva aamujooga klo 8:30-9:45

Hathajoogan asanoille on tunnusomaista toistot ja hengityksen huomioiminen. Asanat pohjautuvat alkuperäiseen Pohjois-Intialaiseen perinteeseen. Lempeä harjoitus on kehoa ja mieltä tasapainottava, vahvistava ja rentouttava. Hathajooga sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille. Lopuksi rentoudutaan äänimaljojen ja kitaran avulla.

Miia Rautio

Löysin joogan – tai ehkä ennemminkin jooga löysi minut – lopulta onnekkaaksi kääntyneen onnettomuuden kautta vuonna 2013. Urheilun ja aktiivisuuden täyteinen elämäni romahti samalla, kun nikamaväli selässäni antoi yllättäen periksi ja joudun jäämään pitkälle sairaslomalle. Uusi harrastukseni ei pelkästään korjannut selkääni, vaan avasi minulle kokonaan uuden lähestymistavan elämään. 

Kiitollisena tästä käänteentekevästä kokemuksesta ja sen herättäneestä kutsumuksesta opiskelin joogaohjaajaksi Intian Rishikeshissä vuonna 2016 ja 2017. Kunnoitan asanaharjoittelua suuresti ja painotan asanoissa huolellisuutta ja harjoituksessa henkisen hiljentymisen tärkeyttä.

To 20.12. Perinteinen Hatha klo 17:30-18:45

Hatha on harjoitus jossa palaamme joogaperinteen juurille. Rauhallisesti etenevän harjoituksen avulla herättelemme kehon ja elinvoiman, pranan virtaamaan vapaasti. Harjoituksen maltillinen ja meditatiivinen luonne luo vankan perustan syvälle yhteydelle sisimmässämme, mikä säilyy pitkään vielä harjoituksen jälkeen. Tällä tunnilla ei hosuta tai kiirehditä. Jokainen liike ja hengitys tehdään huolellisesti, rakastavasti ja tietoisesti. Harjoitus sisältää aurinkotervehdyksiä sekä muita perinteisiä ja tehokkaita asanaharjoituksia, ohjatun syvärentoutuksen, pranayamaharjoituksen (hengitysharjoituksen) sekä lyhyen meditaation.